HenkilöasiakkaatTyöterveysJulkiset palvelutTietoa meistäTyöpaikatSijoittajat

Chat-vastaanotot

Chat-vastaanotolla voidaan hoitaa monenlaisia akuutteja vaivoja, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimista.

Chat-vastaanotot

Chat-vastaanotolla voidaan hoitaa monenlaisia akuutteja vaivoja, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimista.

Miten voin asioida chat-vastaanotolla?

Voit asioida eri asiantuntijoiden chat-vastaanotoilla Pihlajalinna Terveyssovelluksen kautta. Terveyssovelluksessa sinulla on käytössäsi seuraavat chat-vastaanotot:

  • Lääkäri-chat

  • Mielen huoli -linja

  • Hoitajan yöchat

  • Reseptin uusinnan chat.

Voit asioida eri vastaanotoilla joko yksityis- tai työterveysasiakkaana. Chatin kautta voit hoitaa myös huollettavasi asioita.

Lataa Pihlajalinna Terveyssovellus

Terveyssovelluksella pääset muun muassa asioimaan chat-vastaanotolla ja hoitamaan muitakin terveysasioitasi.

Voit ladata sovelluksen ilmaiseksi iPhonelle App Storesta tai Android-laitteelle Google Playsta.

Mihin vaivoihin voin käyttää chat-vastaanottoa?

Etävastaanotolla voidaan hoitaa monenlaisia akuutteja vaivoja, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimista. Chat-vastaanotolla voidaan hoitaa esimerkiksi

  • allergiaoireita

  • astmaa

  • flunssaa, nuhakuumeetta ja vilustumista

  • päänsärkyä

  • vatsaoireita

  • ihottumaa

  • silmätulehdusta

  • virtsatietulehdusta

  • mielen hyvinvointia.

Lääkäri voi myös uusia reseptin, tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin tai määrätä lääkkeitä tietyin rajoituksin.

Mihin vaivoihin chat-vastaanotto ei sovellu?

Chat-vastaanotto ei sovellu vakavan sairauden hoitoon eikä tilanteisiin jotka vaativat fyysistä tutkimista. Chatissa ei myöskään voida määrätä esimerkiksi uni- ja psyykelääkkeitä tai vahvoja särkylääkkeitä (PKV-lääkkeitä). Myöskään esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehdukseen ei määrätä antibioottia chatissa, koska nämä vaativat tilanteen arvioimisen vastaanotolla.

Chat-vastaanotolla ei myöskään käsitellä lasten käyttäytymis- ja keskittymisongelmia, pitkittynyttä kipua tai väsymystä, nivelvaivoja, nopeasti edennyttä tai vaikeaa päänsärkyä tai kehitykseen tai kasvuun liittyviä ongelmia. Jos chat-vastaanotto ei sovellu tilanteesi hoitoon, varaa aika Pihlajalinnan asiantuntijan lähivastaanotolle.

Miten pääsen chat-vastaanotolle?

  1. Aloita lataamalla Pihlajalinna Terveyssovellus ilmaiseksi iPhonelle App Storesta tai Android-laitteelle Google Playsta.

  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla.

  3. Ensimmäisellä kerralla luot oman PIN-koodin, jolla jatkossa kirjaudut palveluun.

  4. Nyt olet valmis aloittamaan ensimmäisen etävastaanottokäyntisi. Valitse haluatko asioida etävastaanotolla työterveysasiakkaana tai yksityisasiakkaana.

Hinnasto

Terveyssovelluksen kautta tapahtuvien chat-vastaanottojen hinnaston näet täältä: Chat-vastaanottojen hinnasto