Pihlajalinna laajentaa toimintaansa Pietarsaaressa – muutto uusiin toimitiloihin alkuvuodesta 2025

Lehdistötiedote 14.8.2024 klo 9.00

Pihlajalinnan erikoislääkäripalveluiden kysyntä Pietarsaaressa on vahvaa. Vastatakseen kysyntään ja palvellakseen alueen asiakkaita entistäkin monipuolisemmin, Pihlajalinnan lääkärikeskus siirtyy uusiin toimitiloihin vuoden 2025 alkupuolella.

Pihlajalinna on solminut monivuotisen vuokrasopimuksen NKL Partnersin kanssa. Uudet toimitilat sijaitsevat Kauppakeskus Cityforumissa osoitteessa Raatihuoneenkatu 11. Toimitilojen remontointi lääkärikeskuksen tarpeita vastaaviksi on jo aloitettu, ja remontin arvioitu valmistumisaika on tammikuu 2025.

Pihlajalinnan Pirkanmaan ja Väli-Suomen aluejohtaja Marika Nevanpää kertoo, että muutto mahdollistaa muun muassa erikoislääkäri- ja työterveyspalveluiden laajemman tarjonnan. Vastaanottohuoneiden määrän lisäksi myös esimerkiksi laboratorion näytteenottohuoneiden määrä kasvaa.

”Tavoitteemme on kehittää vaikuttavien palveluidemme tarjontaa Pietarsaaressa. Uudet toimitilat ovat laajuudeltaan meille optimaaliset. Pietarsaari saa alkuvuodesta modernin ja kaikki laatuvaatimukset täyttävän lääkärikeskuksen, joka sijaitsee lähellä muita alueen asukkaille tärkeitä lähipalveluita. Yksityisasiakkaiden lisäksi pääsemme pian palvelemaan alueen työterveysasiakkaita entistä monipuolisemmalla palveluvalikoimalla”, Nevanpää sanoo.

Toimitilojen vuokranantaja NKL Partners on osa Kronqvist Yhtiöt -konsernia. Kronqvistin toimitusjohtaja Cay Kronqvist toivottaa Pihlajalinnan lämpimästi tervetulleeksi kiinteistöön. Hän kertoo, että Pihlajalinnan tulevien toimitilojen remontin lisäksi kiinteistössä on tällä hetkellä käynnissä muita saneeraustöitä, joilla huolehditaan kiinteistön vastaavan erilaisten palveluiden ja siten alueen asiakkaiden tarpeisiin myös tulevaisuudessa.

”Olemme iloisia, että saamme näin hienon mahdollisuuden osoittaa osaamistamme konsernin kaikkien yrityksien osalta samassa hankkeessa. Kronqvist-konserni tuottaa hankkeen kaikki palvelut aina purkutöistä sisustussuunnitteluun asti. Organisaatiomme kiittää luottamuksesta ja odottaa innolla Pihlajalinnan uuden lääkärikeskuksen rakentamista Pietarsaaressa!” Kronqvist sanoo.

Lisätiedot:

Hanna Viskari, viestintäpäällikkö, Pihlajalinna
p. 040 837 8403, [email protected]

Cay Kronqvist, toimitusjohtaja, Kronqvist-konserni
p. 050 026 3028, [email protected]

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista. Konsernilla on kattavat ja laadukkaat lääkärikeskus- ja sairaalapalvelut sekä työterveys- ja vakuutusyhteistyöpalvelut. Lisäksi Pihlajalinna tarjoaa hyvinvointialueille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyössä taataan vaikuttavat palvelut kansalaisille. Pihlajalinnalla työskentelee noin 7 000 työntekijää ja 2 200 ammatinharjoittajaa. Vuonna 2023 Pihlajalinnan liikevaihto oli 720 miljoonaa euroa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.

Kronqvist Yhtiöt -konserni on rakentamisen ja työympäristön edelläkävijä. Täyden palvelun rakennusliike ja insinööritoimisto arvostaa työympäristöä ja strategioita, jotka luovat inspiroivan ilmapiirin sekä työntekijöille että asiakkaille. Lue Lisää www.kronqvist.com.