23.9.2020 Pihlajalinna valittiin tuottamaan koronanäytteenottopalveluita HUSille

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (HUS) on valinnut Pihlajalinnan yhdeksi palveluntuottajaksi koronanäytteenotossa Uudenmaan ja Kymenlaakson alueella.

HUSin hankinta koskee covid-19-nenänielunäytteenottoa. Päätöksen myötä Pihlajalinna avaa uusia drive-in-näytteenottolinjoja Helsingin Munkkivuoreen ja Pihlajalinna Laser Tilkan välittömään läheisyyteen Ruskeasuolle, Espoon Leppävaaraan ja Matinkylään, Klaukkalaan, Järvenpäähän, Kotkaan ja Kouvolaan. Näytteenottohenkilökunnan rekrytointi uusiin testauspisteisiin on käynnistetty.

– Pihlajalinnalla on vahva tausta julkisen sektorin kumppanina, ja meille on tärkeää antaa oma panoksemme yhteistyöhön myös nyt, kun koronavirustestausta edelleen tehostetaan kansallisen testaa-jäljitä-eristä-strategian mukaisesti, Pihlajalinnan operatiivinen johtaja Teija Kulmala sanoo.

Sopimuskausi on voimassa 31.5.2021 asti ja sitä voidaan jatkaa optiokaudella vuoden 2021 loppuun.

Pihlajalinna on avannut syksyn aikana myös uusia koronatestauspisteitä yksityis- ja työterveysasiakkaidensa käyttöön eri puolilla Suomea. Lista yksityis- ja työterveysasiakkaiden testauspisteistä löytyy Pihlajalinnan verkkosivuilta.

operatiivinen johtaja Teija Kulmala, p. 050 347 4661