Sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottaja Pihlajalinna on aloittanut yhteistyön Suomen suosituimman mobiilimaksuratkaisun, MobilePayn, kanssa. Sujuvan laskutuksen mahdollistaa Pohjoismaiden johtavaksi laskujen elinkaaripalveluiden tarjoajaksi tähtäävä Ropo Capital. Yhteistyö tuo mobiilimaksamisen osaksi terveyspalveluiden digitaalista kehitystä, kun lääkärikäynnin laskun voi maksaa puhelimella ja tilata laskun jatkossa suoraan MobilePayhin.
Pihlajalinna on ottanut MobilePayn maksuratkaisun käyttöön konsernin yhdeksässä eri yrityksessä 22.4.2022 alkaen. Ensi vaiheessa maksaminen on mahdollista yksityisasiakkaille Pihlajalinna Lääkärikeskuksissa, Wiisurissa, Pihlajalinna Hammasklinikalla, Dextra Lapsettomuusklinikalla, Pihlajalinna Turussa, Linnan Klinikalla, Lääkäriasema DokTorissa, Pihlajalinna Oulussa ja Pihlajalinna Omasairaalassa. Yhteistyötä laajennetaan myöhemmin kattamaan myös huoltaja-, yritys- ja työterveysasiakkuudet.
− Helppo ja nopea maksaminen on asiakkaille koko ajan tärkeämpää. Pihlajalinnan, MobilePayn ja Ropo Capitalin yhteistyö tuo asiakkaillemme mahdollisuuden laajentaa digitaalista terveyspalvelukokemusta myös maksamiseen, kun käynnin voi maksaa puhelimella ja tilata laskut jatkossa suoraan MobilePayhin, Pihlajalinnan laskutuksesta vastaava Katariina Kössi kertoo.
Mobiilimaksamisen suosio kasvaa Suomessa ennennäkemättömällä vauhdilla. Eniten suosio on kasvanut verkkokauppaostoksissa, mutta myös laskujen maksamisessa ja sovellusmaksuissa yhä useampi suomalainen käyttää mobiilimaksua.
− Laskujen maksaminen on osa jokaisen suomalaisen arkea ja on hienoa, että voimme tarjota siihen helppoja ja moderneja tapoja. Asiakkaamme voivat nyt ensimmäisten joukossa lisätä paperi- tai sähköpostilaskulle MobilePayn QR-koodin, joka toimii aktivointityökaluna. Kuluttaja skannaa koodin laskulta, jolloin lasku avautuu MobilePayhin. Laskun maksu tapahtuu yhdellä pyyhkäisyllä ja samalla kuluttaja voi valita MobilePayn laskutustavaksi tuleville laskuille, summaa asiakkuusjohtaja Henry Pärssinen Ropo Capitalta.
− Yhteistyö MobilePayn kanssa sopii hienosti Pihlajalinnan digitaalisen kehityksen jatkoksi. Meillä on jo pitkään voinut asioida sujuvasti digikanavissa, varata ajan verkkoajanvarauksesta ja hoitaa monia terveysasioita Pihlajalinnan Terveyssovelluksella. On luonnollista laajentaa digitaalisia palveluita myös maksamisen puolella ja tarjota asiakkaidemme käyttöön kätevä mobiilimaksuratkaisu, Kössi kertoo.
Viime vuonna MobilePay-sovellukseen rekisteröityi kaikkiaan lähes 400 000 uutta käyttäjää. Yhteistyön myötä Pihlajalinnan toimipaikoissa on jatkossa mahdollista tarjota asiakkaalle helppo maksutapa, joka vie terveyspalveluiden digitaalista kehitystä vielä askelen eteenpäin. MobilePay ja Pihlajalinna ovat tehneet Ropo Capitalin kanssa yhteistyötä tahoillaan jo useamman vuoden ajan ja nyt ympyrä sulkeutuu yhteistyön tuodessa kaikki kolme toimijaa yhteisen asian äärelle.
− On hienoa voida olla mukana terveys- ja sosiaalialan digitaalisessa kehityksessä. MobilePayta käyttää jo yli kaksi miljoonaa suomalaista ja on selvää, että kysyntä kohdistuu koko ajan enemmän myös perinteisempinä nähdyille aloille. Kuluttajat toivovat helppoja maksamisen tapoja ja helpoin tapa vastata kysyntään, on tarjota mobiilimaksamista Suomen suosituimman ratkaisun kautta, MobilePayn Suomen maajohtaja Perttu Kröger iloitsee.