21.6.2021 Pihlajalinna Digital Health Solutions Oy:n omistajaksi

Pihlajalinna ostaa Digital Health Solutions Oy:n osakkuuden ja on sopinut samalla tulevasta koko osakekannan hankinnasta nykyisiltä omistajilta. Hankintaan liittyy laaja yhteistyö yhtiön ja sen pääomistajien kanssa. Yhtiön päätuote on Digiterveys-palvelukonsepti, joka sisältää digitaalisen palvelualustan.

Digiterveys-palvelukonsepti on kehitetty yritysten ja ryhmien henkilöstön hyvinvoinnin monipuoliseen tukemiseen, ja se auttaa organisaatioita huolehtimaan yksilöstä muutosten keskellä. Palvelukonsepti perustuu tutkittuun, tieteelliseen tietoon, jonka taustalla ovat tekniikan tohtori Pekko Vehviläinen ja liikuntatieteiden tohtori, liikuntafysiologi Minna Tervo. Vehviläinen ja Tervo jatkavat työskentelyä palvelukonseptin kehittämisen parissa kaupan jälkeenkin.

Digiterveys vahvistaa sekä Pihlajalinnan työterveyspalveluita että julkisen sektorin palveluita. Palvelukonseptiin kuuluu muun muassa lähi- ja etätapaamisia valmentajan kanssa, tarvittavat mittalaitteet ja testit sekä mobiilisovelluksen käyttö.

"Digiterveys herätti mielenkiintomme, sillä se poikkeaa muista hyvinvointiohjelmista esimerkiksi siinä, että se ei keskity vain fysiologiseen terveyteen ja ravintoon, vaan keskiössä ovat työstä suoriutuminen, stressinsietokyky ja palautuminen. Palvelukonseptilla on positiivisia vaikutuksia, ja ne tulevat esille kokonaisvaltaisesti työelämässä. Olemme erittäin iloisia saadessamme Digiterveyden osaksi palveluvalikoimaamme", kertoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

”Pihlajalinnan mukaantulon myötä pääsemme laajentamaan palveluamme valtakunnalliseksi nopeasti ja hyödymme myös synergiaeduista terveydenhuollon palveluiden ja liikuntakeskusten kanssa”, iloitsevat Digital Health Solutions Oy:n henkilöosakkaat Minna Tervo ja Pekko Vehviläinen.

Digital Health Solutionsin nykyisiin omistajiin kuuluu Tervon ja Vehviläisen lisäksi myös Varalan Urheiluopisto.

”Varala lähti omistajaksi Digiterveyteen muutama vuosi sitten tavoitteenaan luoda yhdessä Pekon ja Minnan kanssa vaikuttava kokonaisvaltainen hyvinvointiohjelma sekä kannattava liiketoimintamalli sen ympärille. Tuo tavoite on nyt saavutettu ja on aika siirtyä eteenpäin, mihin Digiterveys tarvitsee nyt leveämmät hartiat. On aivan mahtavaa, että tarina jatkuu Pihlajalinnan kanssa”, toteaa Varalan Urheiluopiston toimitusjohtaja Riku Granat.

Pihlajalinna lyhyesti
20-vuotias Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä sekä julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa, asumispalveluja ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.

Digital Health Solutions lyhyesti
Digital Health Solutions Oy (Digiterveys.fi) on suomalainen, tekniikan tohtori Pekko Vehviläisen ja liikuntatieteiden tohtorin Minna Tervon kehittämä yritys. Yritys tarjoaa ratkaisun kokonaisvaltaisen hyvinvointivalmennuksen tuottamiseen ja sen hyötyjen osoittamiseen asiakasyrityksille.

Yrityksen päätuote, Digiterveys®-ohjelma, perustuu tutkittuun, tieteelliseen tietoon. Ohjelmassa valmentaja ja valmennettava(t) seuraavat yhdessä hyvinvointia laitteiden, kyselyiden, ja eri testien tuottaman datan avulla. Yksilön hyvinvointi kehittyy valmennustapaamisten ja mittaustulosten ansiosta pienin askelin – pysyvästi.

Varalan Urheiluopisto lyhyesti
Varala, Suomen vanhin 111-vuotias urheiluopisto on monipuolinen liikunnan ja hyvinvoinnin koulutuskeskus. Varalan on Suomen Olympiakomitean nimeämä valtakunnallinen urheilun valmennuskeskus, joka johtaa myös Tampereen urheiluakatemian toimintaa. Varala tarjoaa lisäksi laaja-alaisesti yritysten hyvinvointi- ja kokouspalveluita sekä erilaisia liikunnan ja hyvinvoinnin vapaa-ajan palveluita kaikenikäisille.