2.5.2022 HIFK Fotboll ja Pihlajalinna yhteistyöhön kaudella 2022

Jalkapallon Veikkausliigassa pelaava HIFK ja Pihlajalinna ovat solmineet yhteistyösopimuksen kaudelle 2022. Sopimuksen myötä Pihlajalinnasta tulee HIFK:n virallinen terveydenhuollon kumppani.

Sopimus takaa HIFK:n pelaajille kattavat yleis- ja erikoislääkäripalvelut, laboratoriodiagnostiikan sekä kuvantamistutkimukset (röntgen, ultraääni, tietokonetomografia ja magneettikuvaus) sekä kliinisfysiologiset tutkimukset. Lisäksi Pihlajalinna tarjoaa urheilijoiden käyttöön etäpalveluna ravitsemusasiantuntijan ja urheilupsykologin palvelut.

Pihlajalinna tarjoaa muun muassa Veikkausliigan lisenssivaatimusten mukaiset pelaajien lääkärintarkastukset ja lääkärin jokaiseen HIFK:n Veikkausliigan ja Suomen Cupin kotiotteluun. Pihlajalinnaa HIFK:n otteluissa edustaa joukkueen lääkäri, ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri, Jammu Öunap.

− On hienoa aloittaa yhteistyö HIFK:n kanssa myös jalkapallon puolella. Meidän asiantuntijamme tuntevat jalkapallon niin lajina kuin siihen liittyvien vammojen kautta. Tärkeä osa urheiluyhteistyötä on urheilijan hyvinvoinnin tukeminen ja vammojen ennaltaehkäisy. Haluamme myös varmistaa, että urheilijat pääsevät nopeasti tutkimuksiin, hoitoon ja tarpeen mukaan kuntoutukseen, Pihlajalinnan Uudenmaan aluejohtaja Riia Siivikko toteaa.

Pihlajalinnassa urheilijoiden hoidon osaaminen vahvistui entisestään, kun Pohjola Sairaala siirtyi helmikuussa osaksi Pihlajalinnaa. HIFK ja osaksi Pihlajalinnaa liittynyt Pohjola Sairaala ovat aiemmin olleet monivuotisia yhteistyökumppaneita.

− Meillä on nyt tarjolla kaikki tarvittavat terveyspalvelut ja kansainvälisestikin huipputason ortopediaa. Urheilijoita hoitavat luotetut, alan parhaat ortopedian ja liikuntalääketieteen ammattilaiset, Siivikko painottaa.

− HIFK kiittää Pihlajalinnaa yhteistyöstä ja toivoo yhteistyön jatkuvan hedelmällisenä myös tulevaisuudessakin. Meille on tärkeää, että saamme pelaajiemme vammoille korkeatasoista hoitoa nopeasti., HIFK:n varatoimitusjohtaja Jan Walden kertoo.

Pihlajalinnan osaavat lääkärit löydät Pihlajalinnan asiantuntijahausta.

Lue myös: Lääkäri kentän laidalla -blogi