Uudistuksen myötä Pihlajalinnan yksityisasiakkailla on mahdollisuus päästä etävastaanotolle aina, kun sille on tarve. Etävastaanotto palvelee Pihlajalinna Terveyssovelluksessa.
Pihlajalinna Terveyssovelluksen etävastaanotolla yöaikaan kello 23−7 kartoitetaan hoitajan toimesta asiakkaan hoidon tarve ja arvioidaan kiireellisyys, jotta asiakas voidaan ohjata eteenpäin oikealle hoitopolulle. Hoitaja voi konsultoida lääkäriä, ja tarvittaessa lääkäri on asiakkaaseen yhteydessä puhelimitse.
Päiväaikaan kello 7−23 Pihlajalinna Terveyssovelluksen etävastaanotolla voidaan hoitaa myös monenlaisia akuutteja vaivoja, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimista. Lääkäri voi myös määrätä lääkkeitä, uusia reseptin, tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin tai kirjoittaa lyhyen sairausloman. Etävastaanotto palvelee asiakasta suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
− Uudistuksen ansiosta asiantuntijamme voivat tarjota ohjausta ja neuvontaa myös yöaikaan alkaneissa vaivoissa. Etävastaanotolla pääset keskustelemaan lääkärin tai hoitajan kanssa chatissa tai videoyhteydellä alle minuutissa ilman ajanvarausta. Yöllä pääset keskustelemaan chatissa hoitajan kanssa, ja hoitaja voi tarpeen mukaan konsultoida lääkäriä tai ohjata sinut lääkärin vastaanotolle. Lääkärien etävastaanotot ovat hyvä vaihtoehto hoitaa monia kiireellisiä ja kiireettömiä asioita helposti ilman käyntiä toimipisteessä, Pihlajalinnan etälääketieteen yksikön johtaja Nina-Maria Tigerstedt kertoo
Pihlajalinna Terveyssovellus on ladattavissa ilmaiseksi App Storesta ja Google Playsta.
Lisää aiheesta voit lukea Pihlajalinnan verkkosivulta.