3.9.2021 Pihlajalinnasta Suomen Hiihtoliiton virallinen pääyhteistyökumppani

Koko Suomen lääkärikeskus Pihlajalinna ja Hiihtoliitto ovat solmineet kolmivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Pihlajalinnasta tulee Hiihtoliiton uusi virallinen pääyhteistyökumppani.

Pihlajalinna on jatkossa Hiihtoliiton kaikkien kolmen lajin eli maastohiihdon, mäkihypyn sekä yhdistetyn miesten ja naisten maajoukkueiden virallinen pääyhteistyökumppani. Sopimus kattaa myös poikien ja tyttöjen maajoukkueiden kumppanuuden.

Pihlajalinnalla on vankka kokemus urheilun tukemisesta Suomessa. Lääketieteen ja terveyden huippuasiantuntijana Pihlajalinna haluaa yhdessä Hiihtoliiton kanssa turvata huippu-urheilun onnistumista ja pohjoismaisten lajien liikkumisvoimaa.

− Terveys on urheilussa menestymisen tärkein lähtökohta ja yhteistyön tehtävänä on taata urheilijoille mahdollisuus keskittyä saavuttamaan tavoitteitaan maailman huipulla. Meille on tärkeää olla suomalaisen huippu-urheilun pitkäaikainen ja luotettu kumppani. Meidän kauttamme Hiihtoliiton urheilijat pääsevät aina nopeasti tutkimuksiin, hoitoon, mahdolliseen leikkaukseen ja kuntoutukseen. Tärkeä osa urheiluyhteistyötä on myös vammojen ennaltaehkäisy, Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen kertoo.

− Talviurheilulajit hiihto, mäkihyppy ja yhdistetty ovat perinteisesti suomalaisten suosiossa. On hienoa olla mukana tukemassa maajoukkueitamme kohti kansainvälistä menestystä, Aaltonen jatkaa.

Sopimus sisältää laajan terveysyhteistyön. Pihlajalinna huolehtii yhteistyössä Hiihtoliiton kanssa, että maajoukkueilla on käytössään lääkäri- ja fysioterapeuttipalvelut harjoitusleireillä ja kilpailumatkoilla. Pihlajalinna toteuttaa myös Hiihtoliiton tarvitsemat koronatestauspalvelut. Lisäksi tulevilla sopimuskausilla Pihlajalinna vastaa Hiihtoliiton henkilökunnan terveydenhoitopalveluista.

Terveysyhteistyön lisäksi Pihlajalinna tulee vahvasti näkymään urheilijoiden kilpailu- ja edustusasuissa sekä Hiihtoliiton viestintäkanavissa, tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Pihlajalinna on lääkäripalveluiden tuottajana mukana muun muassa Hiihtoliiton Helsinki Ski Weeks ja Salpausselän kisat -tapahtumissa.

− Menestyvän huippu-urheilun mahdollistaa urheilijoiden terveys ja terveet harjoituspäivät. Elinvoimaista seuratoimintaa kannattelee hyvinvoiva ja liikunnallinen seuraväki. Yhteistyömme Pihlajalinnan kanssa mahdollistaa onnistumisen strategisissa painopistealueissamme. Olemme iloisia päästessämme tekemään yhteistyötä näin laajalta pohjalta, Hiihtoliiton puheenjohtaja Markku Haapasalmi iloitsee.

Osana yhteistyösopimusta mukana on myös Pihlajalinna Bonus. Bonus on varainhankintaa seuroille ja muille yhteisöille. Bonusta Hiihtoliiton alaisten seurojen tukemiseksi kerryttävät kaikki Hiihtoliiton ja seurojen jäsenten yksityis- ja vakuutuskäynnit Pihlajalinnan lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa. Hyvityksen saa, kun seuran jäsen liittää itsensä mukaan Bonus-ohjelmaan.