3.5.2019 Pihlajalinna avaa lääkärikeskuksen Vaasaan

Pihlajalinna laajentuu lähivuosien aikana uusille paikkakunnille strategiansa mukaisesti. Nyt vuorossa on Vaasa, jonne avataan touko-kesäkuussa lääkärikeskus. Pihlajalinna on yksi Suomen suurimmista sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajista.

– Meillä on Vaasassa ja lähialueella jo muuta toimintaa, joten lääkärikeskuksen avaaminen on luonnollinen askel, kertoo Pihlajalinnan Pohjanmaan liiketoimintajohtaja Tero Järvinen.

Lääkärikeskus sijaitsee Vaasan Kivihaassa, osoitteessa Kiillekuja 1. Tiloja remontoidaan parhaillaan.

– Alkuvaiheessa lääkärikeskus tarjoaa yleis- ja työterveyslääkärin palveluita sekä erikoislääkärin, kuten ortopedin, palveluita. Tarkoituksena on laajentaa erikoislääkäritarjontaa myöhemmin. Rekrytoimme lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa parhaillaan, Järvinen kertoo.

Pihlajalinnalla on Vaasassa myös kaksi liikuntakeskusta, kun Fit1-ketjun salit siirtyivät alkuvuodesta yrityskaupan myötä osaksi konsernia.

– Liikuntakeskukset tukevat alueella erinomaisesti Pihlajalinnan ennaltaehkäisevää toimintaa työterveyshuollossa ja asiakkaiden kuntoutumista erikoissairaanhoidon toimenpiteiden jälkeen, toteaa Järvinen.

Pihlajalinnalla on vuosi sitten avattu lääkärikeskus-sairaala ja hammasklinikka Seinäjoella, lääkärikeskus Pietarsaaressa sekä työterveysasemia Laihialla, Pedersöressä ja Kuusiokuntien alueella, jossa sijaitsee myös Suomen suurin sosiaali- ja terveyspalveluiden kokonaisulkoistus Kuusiolinna Terveys. Pihlajalinnan ja Laihian kunnan omistama Laihian Hyvinvointi tuottaa asumispalveluita Laihialla. Lisäksi Pihlajalinna tuottaa esimerkiksi vastuulääkäripalveluita Rannikko-Pohjanmaan kunnille.