Vakuutusasiakas If

Pihlajalinna palvelee Ifin asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Lisätietoa vakuutusyhtiösi toimintamalleista löydät Ifin verkkosivuilta.

Käyttäessäsi Ifin henkilövakuutusta, katso lisätietoa ja vahinkoilmoitus Ifin verkkosivuilta.
Käyttäessäsi Ifin yritysvakuutusta, lisätietoa löydät täältä.

Ajanvarausohje Ifin vakuutusasiakkaille

Varaa aika Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soita ajanvarauksemme puhelinnumeroon 010 312 010.

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Ifin sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.

Minulle on sattunut työtapaturma, liikennetapaturma tai If on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon lopputuloksen.

Hyvä tietää vakuutusasiakkaana

Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:

  • Vakuutusehdoistasi tai Ifin asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
  • Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
  • Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.

Yleinen toimintamalli Ifin vakuutusasiakkaalle

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma- ja sairausvakuutukset, lapsivakuutus sekä lisenssi- ja matkavakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen Ifistä.
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Ifistä. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta Ifille vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • Ifin myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Pihlajalinnasta puhelimitse numerosta 010 312 010.

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Voit ilmoittaa vahingosta Ifin verkkosivujen kautta

Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Ifillä on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Ifin omilla verkkosivuilla.