Pihlajalinna palvelee LähiTapiolan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Pihlajalinna palvelee LähiTapiolan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Lisätietoa vakuutusyhtiösi toimintamalleista löydät LähiTapiolan verkkosivuilta
Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. LähiTapiolan sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.
Suoralaskutuslupaa voivat hakea henkilöasiakkaat, joilla on LähiTapiolan Terveysvakuutuksen sairaskulu- tai tapaturmavakuutus. Hakemuksen voi tehdä omaa tai alaikäisen huollettavan lääkärikäyntiä varten, mikäli olet vakuutuksenottaja tai sinulla on valtuutus hoitaa alaikäisen vakuutetun vakuutus- ja korvausasioita.
Suoralaskutuslupa on mahdollista saada, kun vakuutuksen vuosikohtainen omavastuu on peritty. Suoralaskutuslupa mahdollistaa, että Pihlajalinna voi lähettää laskun lääkärikäynnistäsi suoraan LähiTapiolaan.
Suoralaskutuslupaa voi hakea lääkärikäynnille sähköisen ajanvarauksen yhteydessä. Näin haet suoralaskutuslupaa:
Siirry Pihlajalinnan ajanvaraukseen
Valittuasi haluamasi ajan valitse ”Minulla on vakuutus”
Vakuutusyhtiövalinnassa valitse ”LähiTapiola”
Anna lupa hakea vakuutustiedot LähiTapiolalta
Jos sinulla on voimassa olevia suoralaskutuslupia ja ajanvaraus liittyy johonkin niistä, voit liittää ajanvarauksen siihen. Muussa tapauksessa voit hakea uutta suoralaskutuslupaa LähiTapiolalta.
Sinut siirretään automaattisesti LähiTapiolan sivustolle, josta voit hakea suoralaskutusluvan. Hakemuksesi käsitellään saman tien.
Saatuasi suoralaskutusluvan vahvistettu ajanvaraus liitetään siihen automaattisesti.
Lisätietoa suoralaskutusluvasta ja sen hakemisesta: LähiTapiola.fi
Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon lopputuloksen.
Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:
Vakuutusehdoistasi tai LähiTapiolan asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen LähiTapiolasta.
Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan LähiTapiolasta Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työnantajasi vakuutusyhtiön.
Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:
Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta LähiTapiolaan vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
LähiTapiolan myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Pihlajalinnasta puhelimitse numerosta 010 312 010.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. LähiTapiolan vahinkoilmoituslomakkeen voit täyttää LähiTapiolan omilla verkkosivuilla
Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Voit täyttää vahinkoilmoituslomakkeen LähiTapiolan omilla verkkosivuilla