Pihlajalinna palvelee Turvan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Pihlajalinna palvelee Turvan asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa.
Turvan asiakkaana lisätietoa ja ohjeita löydät Turvan verkkosivuilta
Käyttäessäsi Turvan henkilövakuutusta, lisätietoa ja vahinkoilmoituksen löydät tästä
Käyttäessäsi Turvan yritysvakuutusta, lisätietoa löydät täältä
Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Turvan verkkosivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.
Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon.
Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:
Vakuutusehdoistasi tai Turvan asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen Turvasta, ellei sinulla ole käytössäsi TaskuTurvan suorakorvauskorttia.
Suorakorvauskorttia käyttäessäsi huomaathan käyttää oikeaa korttia (tapaturma tai sairaus), ja jos vakuutuksella on omavastuu, pitää se olla ensin maksettuna, jotta suorakorvauskortin käyttäminen onnistuu.
Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Turvasta. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työnantajasi vakuutusyhtiön.
Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:
Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta Turvalle vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
Turvan myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Turvan omilla verkkosivuilla
Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Turvalla on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Turvan verkkosivuilla