Tidsbokning och avbokning av bokad tid

I Pihlajalinna kan du boka tider för flera tjänster via tidsbokningen på webben. Vår kundtjänst hjälper till med tidsbokningen vid behov.

Tidsbokning och avbokning av bokad tid

I Pihlajalinna kan du boka tider för flera tjänster via tidsbokningen på webben. Vår kundtjänst hjälper till med tidsbokningen vid behov.

  • Du kan boka tid till flera av Pihlajalinnas tjänster

  • För undersökningar och åtgärder med remiss ska tidsbokningen göras via kundtjänsten på numret 010 312 199.

  • Om du vill avboka en bokad tid kan du göra detta på webben via MinPihlajalinna-tjänsten, i Hälsoappen eller per telefon. En bokad tid kan avbokas avgiftsfritt senast 24 timmar före den bokade tiden.

Tidsbokning

Du kan boka tid till Pihlajalinnas tjänster behändigt på webben eller i Pihlajalinna Hälsoappen.

I våra digitala kanaler är det möjligt att boka tid för bland annat följande tjänster:

  • sakkunnigs mottagning

  • laboratorium

  • vaccinationer

  • jour

  • distansmottagningar, såsom telefon- eller videomottagning.

Om du behöver hjälp med tidsbokningen kan du även kontakta vår kundtjänst och boka tiden per telefon. Vår kundtjänst är öppen dygnet runt varje dag på året.

Hur bokar jag tid för undersökning?

Om du ska på laboratorieundersökning kan du boka tid till laboratoriet på webben eller via vår app. Observera att en del av våra laboratorier endast betjänar med tidsbokning. Du hittar närmare information i verksamhetsställenas uppgifter.

Du behöver läkarremiss och ska boka tid via kundtjänsten för följande undersökningar:

  • bilddiagnostik

  • allergi- och provokationsundersökning

  • kliniska neurofysiologiska undersökningar

  • endoskopiska undersökningar.

Om du har en remiss kan du boka tid för undersökningen via vår kundtjänst på numret 010 312 199. I vissa fall kan undersökningen göras i samband med ett läkarbesök utan separat tidsbokning.

Hur bokar jag tid för åtgärder eller operation?

I tidsbokningen på webben kan du boka tid för en sakkunnigs bedömning av behovet av en operation eller åtgärd.

Om du redan har en remiss för en åtgärd eller operation kan du boka tid via vår kundtjänst på numret 010 312 199.

Avbokning av bokad tid

Om du måste avboka en bokad tid kan du göra det antingen i

  • MinPihlajalinna

  • Pihlajalinna Hälsoappen

  • genom att kontakta vår kundtjänst er telefon.

En bokad tid kan avbokas avgiftsfritt senast 24 timmar före den bokade tiden. För senare avbokningar eller oavbokade tider förbehåller vi oss rätten att debitera fullt pris för den bokade tjänsten.