Begäran om uppringning görs på läkarens mottagning. Du kan lämna en begäran om uppringning på mottagningen eller via vår kundtjänst.
Begäran om uppringning görs på läkarens mottagning. Du kan lämna en begäran om uppringning på mottagningen eller via vår kundtjänst.
När du uträttar ärenden som personkund kan du lämna en begäran om uppringning till din behandlande sakkunniga om ni kommit överens om detta i samband med ett mottagningsbesök.
Om ni inte har kommit överens om begäran om uppringning i samband med mottagning ska du boka en ny mottagningstid hos den sakkunniga.
Begäran om uppringning debiteras enligt prislistan för telefonmottagningar.
När du uträttar ärenden inom företagshälsovården kan du lämna en begäran om uppringning hos den egna företagshälsovårdaren i Pihlajalinna Hälsoappen eller via tidsbokningen på webben.
När du uträttar ärenden som personkund kan du lämna en begäran om uppringning till din behandlande sakkunniga om ni kommit överens om detta i samband med ett mottagningsbesök. Begäran om uppringning genomförs som en telefonmottagning.
När du besöker läkarcentralen kan du boka tid för en uppringning i anslutning till din vård hos läkaren under besöket eller i verksamhetsställets kundtjänst. Du kan också boka den via vår kundtjänst på numret 010 312 199.
Observera att uppringningen debiteras enligt prislistan för telefonmottagningar.
Begäran om uppringning avser endast ett samtal som man kommit överens om på läkarens mottagning. Under samtalet behandlas endast på förhand överenskomna saker med anknytning till mottagningsbesöket, såsom undersökningsresultat. Begäran om uppringning lämpar sig alltså inte för till exempel hantering av ett nytt besvär eller akuta hälsobekymmer.
Om du behöver hjälp med något annat än det som behandlats på mottagningen ska du boka en ny tid till läkarens mottagning. Du kan boka tiden i tidsbokningen på webben eller via vår kundtjänst på numret 010 312 199.
I situationer som kräver akut vård kan du också söka dig till Pihlajalinnas jour.
Du kan lämna begäran om uppringning hos din företagshälsovårdare. Boka uppringningstiden i Pihlajalinna Hälsoappen eller via tidsbokningen på webben.
Begäran om uppringning av en annan sakkunnig, till exempel för behandling av laboratorieresultat med din behandlande läkare kan bokas genom att ringa Pihlajalinnas kundtjänst på numret 010 312 199 eller via tidsbokningen på webben. Observera att det inte är möjligt för alla företagshälsovårdskunder att boka tid online. För mer information, kontakta din arbetsgivare.
När du besöker läkarcentralen kan du boka uppringningstider med anknytning till din vård hos din behandlande läkare i samband med besöket eller i verksamhetsställets kundtjänst.