På Pihlajalinna kan du betala för ditt besök på det sätt som passar dig bäst.
På Pihlajalinna kan du betala för ditt besök på det sätt som passar dig bäst.
Du kan använda följande betalningssätt på alla verksamhetsställen:
bankkort
Visa och Visa Electron
Mastercard.
Observera att du inte kan betala kontant på Pihlajalinna.
Du kan använda följande betalningssätt på Pihlajalinnas alla verksamhetsställen:
bankkort
Visa och Visa Electron
Mastercard.
Du kan betala med dessa kort även på Pihlajalinnas Fästingbuss®.
På en del av våra verksamhetsställen kan du också betala med American Express-kreditkortet.
I Pihlajalinna kan du betala för tjänster för att upprätthålla arbetsförmågan med Epassi-välbefinnandeförmån och Smartum-hälsoförmån. Förmånerna påminner arbetstagaren att ta hand om sig själv. Kontrollera med ditt eget företag vilka av Pihlajalinnas tjänster förmånerna kan användas till. Så här betalar du med förmånerna:
Sök det Pihlajalinna-verksamhetsställe där du uträttar ärenden i Epassi- eller Smartum-appen.
Kontrollera summan i kassan och mata in summan i appen.
Bekräfta betalningen och visa kvittot för kassabiträdet.
Du kan betala med förmånerna på de Pihlajalinna-verksamhetsställen som har en kundtjänst. Förmånerna kan inte användas för distanstjänster.
Mer information: Epassi-välbefinnandeförmån, Smartum
Bekanta dig med delbetalning på sidan Delbetalning.
Användning av servicesedel Om du har beviljats en servicesedel kan du betala för tjänsten på det verksamhetsställe som ditt välfärdsområde har godkänt som tjänsteleverantör. Tidsbokningen görs antingen per telefon eller på verksamhetsstället. Ta med dig servicesedeln till mottagningen tillsammans med annat material du fått för besöket. Du kan betala med servicesedeln i verksamhetsställets kassa. Om servicesedeln inte täcker kostnaderna för hela tjänsten ska kunden själv betala den återstående summan. Användning av betalningsförbindelse Om du har fått en betalningsförbindelse till tjänsten kan du med den endast betala för den tjänst som betalningsförbindelsens beviljare har fastställt. Om du under samma besök köper andra hälsotjänster kan du inte använda betalningsförbindelsen för dessa. Du får närmare information om användningen av en betalningsförbindelse av betalningsförbindelsens beviljare.
Vi skickar en faktura hem till dig i följande fall:
efter en operation
i störningssituationer
när det inte är möjligt att betala med kort.
Faktura används när vården omfattar flera tjänster och fakturan inte bildas på basis av ett mottagningsbesök eller en åtgärd. Vi skickar fakturan när den slutliga fakturan för vården kan göras. Betalningstiden för fakturor till personkunder är 14 dagar. Om du har frågor om innehållet i en faktura för en personkund kan du ta kontakt per e-post till adressen [email protected] eller per telefon på numret 010 312 090. Vår telefontjänst betjänar mån–tors kl. 9–13. Pihlajalinna använder Ropos livscykeltjänst för fakturor, vilket betyder att Ropo levererar våra fakturor och sköter eventuella påminnelser och indrivning. Kontakta Ropo om du behöver hjälp i följande situationer:
förflyttning av fakturans förfallodag
betalningsplaner
fakturakopior
betalning av fakturan.
Kontaktuppgifter: Ropo Öppet mån–fre 8–20 lör 10–15 Tfn 017 366 7041 myropo.fi
Om du har fått en presentkort till Pihlajalinna kan du använda presentkortet för vilken som helst av Pihlajalinnas tjänster. Du kan betala med presentkortet på Pihlajalinnas alla verksamhetsställen som har en kundtjänst. Du kan använda presentkortet helt eller delvis för att betala för tjänsten du använder. Observera att presentkortet inte kan användas för distanstjänster. Vi kompenserar inte för ett oanvänt presentkort. Presentkortet är i kraft i ett år från köpdatumet.