Vakuutusasiakas Pohjantähti

Pihlajalinna palvelee Pohjantähden asiakkaita sairauksien ja tapaturmien hoidossa. Pohjantähden vakuutusasiakkaana löydät lisätietoa vakuutusyhtiösi verkkosivuilta.

Pohjantähden vakuutusasiakkaana pääset tekemään korvaushakemuksen Pohjantähden asiointipalvelussa.
Pohjantähden yritysvakuutusta käyttäessäsi pääset korvaushakemukseen Pohjantähden asiointipalvelussa.
Pohjantähden asiakaspalvelu palvelee numerossa 020 763 4010.

Ajanvarausohje Pohjantähden vakuutusasiakkaille

Varaa aika Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme tai soita ajanvarauksemme puhelinnumeroon 010 312 010.

Maksan käyntini itse ja haen korvausta vakuutusyhtiöstä tämän jälkeen

Varaa aikasi haluamallesi Pihlajalinnan asiantuntijalle verkkoajanvarauksestamme täältä tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Pohjantähden sivuilta löydät ohjeet korvauksen hakemiselle jälkikäteen.

Minulle on sattunut työtapaturma, liikennetapaturma tai Pohjantähti on sitoutunut maksamaan käyntini

Varaa aikasi soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 010 312 010. Varaamme sinulle sopivimman ajan ja varmistamme käyntiisi liittyvien tietojen dokumentoinnin käyntiäsi varten. Näin pystymme takaamaan sinulle parhaan ja nopean hoidon.

Hyvä tietää vakuutusasiakkaana

Vakuutusasiakkaana voit ennen ensimmäistä käyntiäsi selvittää seuraavat asiat:

  • Vakuutusehdoistasi tai Pohjantähden asiakaspalvelusta on hyvä tarkistaa etukäteen, mitä toimenpiteitä ja lääkäripalveluita vakuutuksesi korvaa.
  • Voit selvittää myös etukäteen, voidaanko vastaanottokäynnit ja toimenpiteet laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi vai maksatko käynnit ensin itse ja haet jälkikäteen korvaukset vakuutusyhtiöstäsi.
  • Työtapaturmien kohdalla tulee tapaturmasta viipymättä ilmoittaa esimiehellesi. Häneltä saat ohjeistuksen yrityksen lakisääteisen vakuutuksen toiminnasta ja käyttömahdollisuudesta.

Yleinen toimintamalli Pohjantähden vakuutusasiakkaille

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa, joihin kuuluvat yksityiset tapaturma-, matka-, sairauskulu- ja lisenssivakuutukset, maksat käynnit pääsääntöisesti ensin itse ja haet korvaukset jälkikäteen Pohjantähdestä
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa, joihin kuuluvat työtapaturma ja liikennevahinko, voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan Pohjantähdestä. Tähän tarvitsemme esimerkiksi vakuutustodistuksen, jolla voimme varmentaa työantajasi vakuutusyhtiön.

Hoidot ja tutkimukset, kuten kuvantaminen ja leikkaukset

Kalliimpien hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii pääsääntöisesti seuraavalla tavalla:

  • Lääkäri tekee pyynnön maksusitoumuksesta Pohjantähdelle vastaanottokäyntisi jälkeen. Tällaisia ovat muun muassa magneettitutkimus ja leikkaushoito.
  • Pohjantähden myöntäessä maksusitoumuksen on meillä mahdollisuus laskuttaa suoraan hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi lääkärin määräämään tutkimukseen tai toimenpiteeseen ja varata ajan tämän jälkeen Pihlajalinnasta puhelimitse numerosta 010 312 010.

Tapaturmat

Vapaaehtoisissa vakuutuksissa sinun on hyvä ensin itse tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöösi, josta selviää tapahtumien kulku. Vakuutusyhtiöllä on omat vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Pohjantähden sähköisessä asiointipalvelussa.

Työtapaturmien sattuessa työnantajan tai esimiehen tulee tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selviää tapahtumien kulku. Pohjantähdellä on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on mahdollista täyttää Pohjantähden sähköisessä asiointipalvelussa.