Digitaaliset palvelut

Digitaaliset työkalut lisäävät työterveyspalveluiden kustannustehokkuutta sekä auttavat kohdentamaan palveluita asiakkaan tarpeisiin. Tutustu eri vaihtoehtoihin!

Etälääkärin vastaanotto työterveysasiakkaille

Pihlajalinna terveyssovelluksen etälääkäripalvelu säästää aikaa ja kustannuksia. Terveysovelluksen etävastaanotolla työntekijä pääsee keskustelemaan chatissa ja tarvittaessa videoyhteydellä lääkärin kanssa. Etävastaanotolla hoituvat monenlaiset akuutit vaivat, kuten virtsatietulehdukset, ylähengitystieinfektiot, tavalliset silmätulehdukset ja ihottumat.

Lääkäri voi määrätä lääkkeen, uusia reseptin, tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin tai kirjoittaa lyhyen sairausloman yrityksen kanssa sovittujen käytäntöjen mukaisesti. Terveyssovelluksen aiemmista tapahtumista näkee myös aiemmin Pihlajalinnan vastaanottojen kautta otetut laboratoriotutkimusten tulokset.
Palvelu ei sovellu vakavan sairauden hoitoon eikä tilanteisiin jotka vaativat fyysistä tutkimista. Lääkäri arvioi tilanteen yksilöllisesti. Terveyssovelluksen kautta ei määrätä uni- ja psyykelääkkeitä tai vahvoja särkylääkkeitä (PKV –lääkkeitä). Myöskään esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehduksen ei määrätä antibioottia terveyssovelluksen kautta, koska nämä vaativat tilanteen arvioimisen vastaanotolla.

Jos organisaatiosi on jo Pihlajalinnan työterveysasiakas, kysy lisää etälääkäripalvelusta omalta työterveystiimiltäsi tai käytä lomaketta.

Jos yrityksenne ei vielä ole asiakas, kerromme mielellämme, mitä voimme tarjota. Ota yhteyttä!

Lue lisää etälääkäripalvelusta.

Etävastaanotto

Hyödynnämme etävastaanottoa myös ajanvarauksella, ja järjestämme tarvittaessa hoitaja-avusteisen etävastaanoton.

Sähköiset kyselyt

Hyödynnämme toiminnassamme laajasti sähköisiä kyselyitä. Kyselyt lisäävät kustannustehokkuutta ja kohdentavat toimet paremmin tarpeeseen. Kyselyistä rakennetaan sopiva kokonaisuus eri tilanteisiin.

Kyselyitä käytetään terveystarkastuksen osana ja joskus voimme myös korvata terveystarkastuksen kyselyllä. Hyödynnämme kyselyitä myös työpaikkaselvitystoiminnassa (perusselvitys tai suunnatut selvitykset), työhyvinvointikyselyissä ja osana vastaanottotoimintaa.

Työterveysportaali

Pihlajalinnan työterveysportaali on tietoturvallinen palvelualusta asiakasorganisaation työterveyden yhteyshenkilöille, esimiehille ja henkilöstöhallinnolle – kullekin määritetyin näkymin.

Portaalista näkee ajantasaisen raportoinnin, viestinnän, asiakasorganisaatiolle nimetyt sopimusasemat ja tiimit yhteystietoineen. Työnantaja pystyy hallinnoimaan portaalin kautta työntekijöiden työsuhdetietoja ja työterveyden ulkopuolisia sairauspoissaoloja. Se toimii myös dokumenteille turvallisena säilytyspaikkana.

Jos portaalia ei ole vielä käytössä organisaatiossasi ja haluaisit sen käyttöön, ota yhteys tiimisi työterveyshoitajaan.

Portaalin oheen on myös mahdollista hankkia lisäpalveluna työkykyjohtamisen työkyvyn tuen sovellus -työkalu. Lue lisää sovelluksesta alta!

Työkyvyn tuen sovellus työterveysportaalissa

Työkykyjohtamisen digitaalinen työkalu esimiehille, henkilöstöhallinnolle ja työterveystiimille helpottaa esimiesten toimintaa ja tekee työkyvyn hallinnasta läpinäkyvää. Järjestelmä räätälöi-dään asiakasorganisaation tarpeiden mukaisesti ja sovitetaan organisaation järjestelmiin.

Työkalu tuottaa automaattiset hälytykset sovittujen rajojen mukaisesti, auttaa esimiestä löy-tämään ratkaisuja työkykyongelmiin ja toimii viestikanavana toimijoiden välillä. Henkilöstöhal-linnolle sovellus tuottaa ajantasaisen raportoinnin organisaation työkykytilanteesta. Kysy lisää omalta työterveystiimiltäsi!