Anvisning för att avboka en bokad tid

Så här avbokar du en bokad tid

En bokad tid kan du avboka avgiftsfritt senast 24 timmar före den bokade tiden. Om avbokningen görs senare eller den bokade tiden inte avbokas förbehåller vi oss rätten att debitera fullt pris för den bokade tjänsten.

En bokad tid kan avbokas i Pihlajalinnas webbtjänst, i Hälsoappen eller per telefon.

I webbtjänsten och i Pihlajalinna Hälsoappen
I webbtjänsten och i Pihlajalinna Hälsoappen ser du datasäkert de hälsouppgifter som registrerats vid Pihlajalinnas verksamhetsställen. I tjänsterna ser du även framtida och gamla tidsbokningar och du kan uppdatera kunduppgifterna. Dessutom är det möjligt att avboka en tid som bokats vid ett verksamhetsställe, per telefon eller på webben, om det vid avbokningstidpunkten är mera än 24 timmar till den bokade tiden. Tjänsterna kräver registrering och identifiering. Identifieringen görs med bankkoder. Gå till webbtjänsten här.

I Pihlajalinna Hälsoappen
I Pihlajalinna Hälsoappen kan du boka tid till våra läkares och andra experters mottagningar, samt se dina framtida besök. Också dina tidigare besök, laboratorieresultat, sjukledighetsintyg och elektroniska recept finns kvar i appen. Vid behov kan du också avboka framtida bokningar.

Per telefon
Vår riksomfattande tidsbokning hjälper dig med tidsbokning varje dag dygnet runt på telefonnummer 010 312 010. Samtalets pris lna/msa.