Mielen huoli -linja työterveysasiakkaille

Pihlajalinnan Mielen huoli -linja tarjoaa nopeaa ja laadukasta matalan kynnyksen apua jaksamisen ongelmiin, ahdistuneisuuteen, mielialaongelmiin sekä muihin toiminta- ja työkykyä mahdollisesti uhkaaviin tilanteisiin.

Mielen huoli -linjaan voi ottaa yhteyttä joko Pihlajalinna Terveyssovelluksessa tai puhelimitse, p. 010 312 023 (hinta pvm/mpm). Mielen huoli -linja on avoinna arkisin klo 8–18. Jos työterveyssopimukseesi kuuluvat Mielen huoli -linja ja verkkoajanvaraus, voit myös varata Mielen huoli -hoitajan ajan työterveysasiakkaiden verkkoajanvarauksesta.

Mielen huoli -linjan kautta saa arvion omaan tilanteeseen ja asiakas ohjataan sopivan, työterveyssopimuksen mukaisen avun piiriin, esimerkiksi Mielen huoli -hoitajan keskustelutukeen.

Mielen huoli -linjalla ammattiapu on saatavilla heti mieltä kuormittavien tilanteiden alkuvaiheessa ennen kuin tilanne pahenee tai kroonistuu, ja mahdollinen sairausloman tarve vähenee.

Milloin voin ottaa yhteyttä?

Mielen huoli -linjaan voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä, kun asiakas haluaa selkeyttää omaa tilannettaan tai saada tukea esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

  • Kuormittavat tai ahdistavat tilanteet työssä tai muuten elämässä
  • Huoli omasta jaksamisesta ja työkyvystä
  • Palautumisen haasteet
  • Uupumisriski tai uupuminen
  • Työhön liittyviä asioita ja muutoksia, esimerkiksi
  • Hiljattain työelämään tai uuteen rooliin tulleet, esihenkilötyö
  • Muutoksia organisaatiossa tai työjärjestelyissä
  • Ongelmia työn ja muun elämän yhteensovittamisessa
  • Ahdistuneisuus, pelot ja stressi
  • Mielialaongelmat esim. alentunut mieliala ja merkityksellisyyden tunteen lasku
  • Elämäntilanteiden muutokset ja ihmissuhdeongelmat esim. parisuhdehuolet
  • Unettomuus
  • Painonhallinnan psyykkinen tuki
  • Kriisit
  • Huoli tai kuormitus läheisistä
  • Muut elämänhallintaa tai työkykyä mahdollisesti uhkaavat tilanteet
  • Somaattisen hoidon tueksi esim. elämäntapamuutoksissa

Mielen huoli -linja asiakasyrityksille

Pihlajalinnan työterveyden asiakasyritys saa Mielen huoli -linjan käyttöönsä ottamalla yhteyttä omaan työterveystiimiin tai asiakkuuspäällikköön.

Pyydä tarjous työterveyspalveluista

Pihlajalinnan asiakaslähtöinen ja tarpeisiin perustuva toimintamalli saa aikaan terveyttä ja työkykyä kustannustehokkaasti. Laadukas ja ennaltaehkäisevä työterveystoiminta perustuu työpaikan tuntemiseen. Ota meihin yhteyttä, annamme sinulle räätälöidyn tarjouksen.

Tutustu Pihlajalinnan työterveyspalveluihin

Lue lisää