Univalmennusta Pihlajalinna Turussa

Nuku hyvin, voi paremmin!

Jokaisella meistä voi olla joskus vaikeuksia nukahtaa ja nukkua. Tilapäinen unettomuus onkin hyvin tavallista, ja kuuluu osaksi elämää. Elimistömme toipuu hyvin lyhytkestoisesta ja satunnaisesta unettomuudesta, eikä se ole uhka fyysiselle tai psyykkiselle terveydelle. Sen sijaan pitkään jatkuessaan unettomuus alkaa aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Pitkittynyt unettomuus laskee mielialaa, heikentää suoriutumista töissä ja opinnoissa, sekä alkaa kuormittaa elimistöä myös fyysisesti.

Koskaan ei ole liian myöhäistä hakea apua

Uniongelmien kanssa ei tarvitse jäädä yksin, sillä niin lyhyt- kuin pitkäkestoisiin univaikeuksiin on saatavilla apua. Unettomuuden syiden selvittely alkaa lääkärin tai unihoitajan vastaanotolla. Elämäntilanteen ja terveydentilan kartoittaminen on tärkeää, jotta unettomuutta voidaan lähteä hoitamaan oikein. Unettomuuden taustalla voi olla sairauksia, kuten uniapnea, levottomat jalat tai masennus, joiden tunnistaminen ja hoitaminen ovat lähtökohtia myös unettomuuden hoitamiselle.

Univalmennuksesta apua unettomuuteen

Yleisin unihäiriö on unettomuus, jota ylläpitävät usein ylivirittynyt elimistö ja huolestunut mieli. Tämän noidankehän purkamiseen on olemassa menetelmiä, joiden avulla nukahtaminen helpottuu, ja unen laatu paranee. Unihoitajan vetämässä univalmennuksessa keskitytään unettomuuden lääkkeettömään hoitoon ja etsitään yksilöllisiä ratkaisuja unettomuuden kierteestä irrottautumiseen. Nämä psykologiset hoitomenetelmät ovat tutkitusti tehokkain hoitomuoto unettomuuteen.

Univalmennusryhmässä
• opit ymmärtämään oman unettomuutesi syitä paremmin
• löydät juuri sinulle sopivia keinoja unen parantamiseen
• opit rauhoittamaan huolestunutta mieltä ja jännittynyttä kehoa
• saat vertaistukea muilta ryhmän jäseniltä

Seuraava ryhmä aloittaa tiistaina 15.10.2019.

Näin pääset alkuun

Varaa aika unihoitaja Veera Langen vastaanotolle Pihlajalinna Turkuun tai kysy lisää univalmennuksesta p. 010 312 178.